27 Nisan 2022 Çarşamba

NİSAN AYINDA NELER YAPTIK?

Projemizde Nisan ayı konumuz "Akran Zorbalığı ve Başa Çıkma Yöntemleri" idi. İlk önce sınıf rehberliği etkinliğimizi planladık ve konuyla ilgili verdiğimiz bilgilerin ardından öğrencilerimize örnek durumlar verdik. Böyle bir durumla karşılaştıklarında nasıl bir diyalog kurabileceklerini düşünmelerini istedik. Sonra bu diyalogları yazdırdık, böylece karşılaşabilecekleri olası bir sorunda, yapabilecekleri konuşmayı daha iyi hatırlamalarını amaçladık.

Anlaşmazlıkları çözme konusunda barış merdiveni yöntemini nasıl kullanacaklarını anlattık. Sorun yaşayan iki öğrencinin birbirlerine doğru ilerlerken düşünüp cevaplamaları gereken soruları anlattık. "Sorun ne?", "Duygum ne?" , "Ne yapabilirim?" basamaklarından oluşan bu merdivende karşı karşıya geldikleri son basamak olan "Ricam ne?" sorusuna verdikleri cevapla, barış merdiveninden anlaşarak ayrılmalarını hedefledik.

Yine öğrencilerimizin küçük yaş grubunda olmaları, dokunarak ve görerek yaptıkları çalışmalardan daha çok yararlanabilmeleri göz önünde bulundurularak bir çalışma daha planladık. "Ellerimi vurmak, sözlerimi başkalarını incitmek için kullanmayacağım. Ellerimi ve sözlerimi arkadaşlarıma yardım etmek için kullanacağım." sözlerinin yazdığı bir poster hazırladık. Aldığımız kararları görsel olarak da görmeleri için oluşturduğumuz postere parmak boyalarıyla renklendirdiğimiz ellerini bastırdılar ve posterimizi sınıfımıza astık.

Ardından ara tatil için bir sinema filmi belirledik. Ferdinand isimli bir boğanın filmini ailece izlemelerini istedik. Projemiz boyunca konuştuğumuz iletişim, empati, beden dili, arkadaşlığın gücü, zorbalık gibi kavramları film içinde bulmalarını, bunlar hakkında aileleriyle sohbet edebilmelerini hedefledik. Aileleriyle paylaşılan anların öğrencilerimizin duygusal gelişimleri için de yararlı olduğunu bildiğimizden, film etkinliği aracılığıyla bir amacımızı daha yerine getirmek istedik. Öğrencilerimize izledikleri bu filmle ilgili değerlendirmelerini padlet adlı web2.0 aracında paylaşmalarını söyledik. Öğrencilerimiz bu dijital panoda hem diğer arkadaşlarının yazdıklarını okudular, hem de kendi düşüncelerini ifade edebildiler. Ayrıca tüm sınıfça izlenen ve proje konumuzla ilişkili olan bir filmi, sorun yaşadıkları durumlarda hatırlayabileceklerini, birbirlerine hatırlatabileceklerini, böylece yaşadıkları olaylarda doğru davranışları bulup uygulamalarının daha kolay olacağını düşündük.

Projemizin son etkinliklerinden biri de projede yer alan öğretmenlerimizin rehberliğinde Zoom üzerinden yaptığımız bir çalışmaydı. Bu çalışma için projede yer alan tüm öğrencilerimizden 4 karışık takım kurduk. Bu takımların her biri, bir öğretmenin rehberliğinde, akran zorbalığıyla başa çıkma konusunda farkındalık yaratmak için bir ürün ortaya koydu. Bir takım konuyla ilgili bir broşür oluştururken, bir takım bulmaca hazırladı, bir takım dijital bir yap-boz yaparken, bir takım da video hazırladı. Hazırlanan ürünler sosyal medya hesaplarımızda ve sınıflarda paylaşıldı.

Projenin sonunda öğrencilerimiz projemizle ilgili değerlendirmeler yaptılar, bu değerlendirmeleri bir videoda birleştirdik. Ardından öğrencilerimize proje boyunca yaptıkları katkılardan dolayı teşekkür ederek katılım sertifikalarını teslim ettik.

Öğrencilerimizle gerçekleştirdiğimiz kapanış webinarında proje boyunca verdikleri emekler için öğrencilerimizi kutladık, projeyle ilgili duygu ve düşüncelerimizi paylaştık. Ardından projede öğrendiğimiz bilgileri içeren bir Kahoot yarışması yaptık. Böylece hem bilgilerin öğrenilip öğrenilmediğini görmüş hem eğlenceli bir etkinlikle çalışmalarımızı tamamlamış olduk. Ayrıca projenin son gününde de öğrencilerimiz yeni bir web2.0 aracını öğrenmiş oldular.

Öğrencilerimizin hem akran zorbalığı ve akran çatışması hakkında daha bilinçli olacaklarını hem de daha güçlü arkadaşlıklar kurmak için emek vereceklerini umuyoruz ve sizi, projemizde yapılan tüm çalışmaların yer aldığı sanal sergimizi izlemeye davet ediyoruz. 

Sergi Linkimiz

 30.04.2022

Arkadaşlığın Gücü Zorbalığı Yener

Proje Ekibi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Projemiz Bitse de Etkileri Devam Ediyor

Projemiz teknik olarak bitse de aslında bittiği gün başlıyor bence. Öğrencilerimiz arkadaşlık ve zorbalıkla ilgili bir şey duyup gördüklerin...